Головна » Архів матеріалів

4 грудня відбулась районна олімпіада з інформатики.



18 грудня- олімпіада з інформаційних технологій.
Переглядів: 398 | Додав: РМК | Дата: 05.12.2011 | Коментарі (0)


На 2011-2012 навчальний рік , з метою методичного забезпечення вчителів інформатики нашого району, розроблений
компакт-диск "Вчителю інформатики-2011"




















Переглядів: 415 | Додав: РМК | Дата: 05.12.2011 | Коментарі (0)


  У п'ятницю, 20 жовтня, на базі Чорнухинської ЗОШ був прповедений районний семінар вчителів інформатики.
  Були обговорені питання вивчення інформатики в школах, впровадження інформаційно-комунікаційних засобів навчання, вдосконалення методики вивчення інформатики та ін.

 



Переглядів: 385 | Додав: РМК | Дата: 24.10.2011 | Коментарі (0)

УКРАЇНА
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ВІДДІЛ ОСВІТИ
Чорнухинської районної державної адміністрації
Полтавської області
Н А К А З
05.09.2011                СЕЛИЩЕ ЧОРНУХИ                     № 132

Про організацію методичної
роботи з педагогічними
кадрами району в 2011-2012
навчальному році

Районний методичний кабінет, педагогічні колективи закладів освіти району у 2011-2012 навчальному році працюватимуть над реалізацією законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Про позашкільну освіту», Положення про загальноосвітній навчально-виховний заклад, Національної доктрини розвитку освіти України у ХХІ столітті, Державних програм «Учитель», Комплексної програми розвитку освітньої галузі Чорнухинського району на 2011-2015 роки Базової програми розвитку дітей шкільного віку «Я у Світі» інших нормативних документів з питань організації навчально-виховного процесу; забезпеченням держаних стандартів освіти; втілення ідеї гармонічного поєднання інтересів особи, суспільства, держави; впровадження в практику роботи індивідуальних технологій навчання та виховання; формування навичок здорового способу життя учнівської молоді.
На основі вивчення результативності навчально-виховного процесу, професійних потреб та інтересів педагогічних кадрів, рівня їхньої компетентності та з метою поширення кращого педагогічного досвіду педагогічних працівників
н а к а з у ю:
1. Керівництво і координацію методичної роботи з педагогічними кадрами району здійснювати раді методичного кабінету в складі 11 осіб (згідно з додатком 1).

2.Організувати роботу педагогічних колективів загальноосвітніх навчальних закладів району над проблемною темою "Вдосконалення професійної майстерності педагогічних кадрів, підвищення результативності навчально-виховного процесу шляхом впровадження інноваційних педагогічних технологій”.

3. Організувати роботу районних методичних об”єднань вчителів з періодичністю засідань двічі на рік (серпень, січень)та призначити керівниками:
- української мови і літератури – Царенко В.М.
- зарубіжної літератури – Безлунна Л.М.
- іноземних мов - Расько Г.Г.
- історії та правознавства – Лещенко М.В.
- математики – Сова М.Д.
- хімії – Дедіон А.В.
- біології – Педченко Л.А.
- географії – Здоровик Л.П.
- фізики та астрономії – Руденко Н.В.
- початкових класів - Мельник Т.М.
- художньо-естетичного циклу – Стеценко М.Д.
- трудового навчання – Васейко В.О.
- фізкультури – Брекало І.Г.
- класних керівників – В»язовська Н.М.
- працівників позашкільних закладів – Ярмоленко Л.В.
- інформатики - Косенко В.М.

4. Організувати роботу постійно діючих семінарів та призначити керівниками:
- керівників ЗНЗ – Івашина М.М.
- заступників директорів – Загреба Т.В.
- громадських інспекторів з охорони дитинства - Касяненко О.Т.
- практичних психологів – Касяненко О.Т.

5. Організувати роботу опорних шкіл:
- Вороньківський НВК з проблеми " Впровадження нових форм і методів виховання, які відповідають потребам розвитку особистості, сприяють розкриттю її талантів, почуття власної гідності”;
- Гілецька ЗОШ І-ІІІ ступенів з проблеми "Підвищення якості навчально –виховного процесу на основі впровадження нових педтехнологій навчання і виховання з переорієнтацією його на особистісно зорієнтований підхід”;
- Чорнухинська ЗОШ І-ІІІ ступенів з проблеми " Гуманізація та гуманітаризація навчального процесу з метою покращення навчальних досягнень, результативності роботи з обдарованими дітьми та ефективним використанням навчальних кабінетів”;
- Мелехівський НВК з проблеми "Удосконалення методики проведення тематичних атестацій, контролю та корекції навчальних досягнень школярів, нетрадиційних занять”;
- Кізлівська ЗОШ І-ІІІ ступенів з проблеми "Здійснення особистісно орієнтованого підходу в формуванні стійкого інтересу до предметів на основі психолого-індивідуальних особливостей школярів, як чинника підвищення активізації навчання”;
- Мокиївська ЗОШ І-ІІІ ступенів – з питань організації родинно-сімейного виховання на засадах народної педагогіки.

6. Організувати роботу груп інтенсивної педагогіки:
- вчителів початкових класів - Яненко Т.В. (Вороньківський НВК)

7. Організувати роботу семінарів – практикумів:
- вчителів математики – Сова М.Д. (Чорнухинська ЗОШ І-ІІІ ступенів вересень 2011, квітень 2012);
- вчителів укр.мови і літератури - Галушко А.М. (Чорнухинська ЗОШ І-ІІІ ступенів вересень 2011, квітень 2012).

8. Продовжити роботу школи передового педагогічного досвіду вчителя математики Чорнухинської ЗОШ І-ІІІ ст. Сови М.Д.

9.Продовжити роботу творчої групи «Інтерактивне навчання як інноваційне явище
( Гілецька ЗОШ І-ІІІ ст. щоквартально).

10. Провести фестиваль педагогічної творчості:
- жовтень –Гілецька ЗОШ І-ІІІступенів;
- листопад –Богодарівська ЗОШ І-ІІст, Чорнухинська ЗОШ І-ІІІ ступенів,
- грудень – Мокиївська ЗОШ І-ІІІ ступенів
- січень –Луговицька , Пізницька ЗОШ І-ІІ ступенів
- лютий –Вороньківський НВК, Кізлівська ЗОШ І-ІІІступенів;
-березень Мелехівський НВК, Хейлівщинська ЗОШ.

11 Організувати в закладах освіти району День методиста:
жовтень - Пізницька ЗОШ,
листопад – Білоусівка, Чорнухинська ЗОШ,
грудень – Куріньківська ЗОШ,
лютий – Гілецька ЗОШ, Мелехівська ЗОШ,
березень - Богодарівська, Луговицька, Хейлівщинська ЗОШ,
квітень – Мокиївська ЗОШ,
березень -Харсіцька ЗОШ, Вороньківський НВК.

12. Організувати постійно діючу експрес - виставку матеріалів кращого досвіду педагогів:
листопад – Вороньківський НВК, Кізлівська, Білоусівка ЗОШ,
грудень – Куріньківська , Поставмуцька ЗОШ,
лютий – Гілецька ЗОШ, Мелехівський НВК,
березень - Богодарівська, Луговицька, Хейлівщинська ЗОШ,
квітень - Мокиївська, Чорнухинська ЗОШ,
березень - Пізницька, Харсіцька ЗОШ.

13. Організувати Школу молодого педагога ( Ведь О.М.. з періодичністю 1раз в квартал).

14. Організувати методичну роботу з працівниками дошкільних закладів (згідно з додатком 2).

15. Провести в закладах освіти Дні педагогічної майстерності та методичні заходи (згідно з додатком 3 та 4).

16. Виходячи з кадрового забезпечення кожної школи, на основі
діагностичного аналізу:
16.1. Проводити психолого-педагогічні семінари, постійні семінари та
семінари-практикуми для певної категорії або всіх педагогів школи.
16.2. Проводити творчі зустрічі, вечори-творчі портрети, конференції,
педагогічні вогники, круглі столи, конкурси, звіти кращих педагогів.
16.3. Запроваджувати індивідуальні форми методичної роботи:
наставництво, стажування, консультації.

17. Керівникам районних методичних об”єднань, постійно діючих
семінарів, семінарів-практикумів до 10.09.2011 р. спланувати роботу на навчальний рік.

18. Керівникам навчальних закладів:
- спланувати внутрішкільну методичну роботу відповідно потреб педагогічного колективу – до 20.09.2011 року.
- прозвітувати про результати методичної роботи з педагогами до 10.06.2012р.
- організувати участь педагогічних колективів у постійно діючій експрес-виставці у вказані строки.

19. Методичному кабінету відділу освіти підвести підсумки роботи над проблемою – червень 2012 р.

20. Контроль за виконанням даного наказу покласти на завідуючу методичним кабінетом Загребу Т.В.



Начальник
відділу освіти                                                       М.М.Івашина



Переглядів: 1096 | Додав: РМК | Дата: 03.10.2011 | Коментарі (0)

  Система діловодства в школі.

  

Діловодство, його значення в управлінні школою. Загальні вимоги до шкільної документації. Види документів, їх класифікація, вимоги до їх змісту і форми.

Організація діловодства в школі, забезпечення умов для збереження документів в школі. Нормативні документи про шкільне діловодство. Навчально-педагогічна документація.

I. Загальні вимоги до шкільної документації.
Дотримання правил і рекомендацій щодо порядку здійснення ділових процесів, встановлених, Інструкцією є обов’язковими для всіх керівників та педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів. Педагогічні працівники, прийняті на роботу, повинні бути ознайомлені з вимогами Інструкції і виконуватиїї вимоги.
Діловодство в ЗОНЗ ведеться призначеною для цього відповідальною особою.
Вся ділова документація зберігається у спеціально обладнаних шафах чи сейфах і не повинна мати доступу сторонніх осіб.
Вся ділова документація ведеться державною мовою.
Вказівки щодо оформлення записів у книгах і журналах встановленого зразка подані на перших сторінках цих документів.
Всі книги та журнали (крім класних), що ведуться у ЗОНЗ обов’язково поаркушно пронумеровуються, прошнуровуються, підписуються керівником і скріплюються печаткою.
Ділові папери, які надходять до ЗОНЗ, чи відправляються з нього, реєструються у журналах вхідного і вихідного листування. У вихідному листуванні (вихідній документації) виправлення не допускаються. Допущені виправлення у поточній діловій документації застерігаються і скріплюються підписом відповідальної особи та печаткою.
Керівники ЗОНЗ зобов’язані всебічно сприяти раціоналізації, механізації та автоматизації ділових процесів, вживати заходів до оснащення діловодства за допомогою персональних комп’ютерів (ПК); здійснювати контроль за обов’язковим дотриманням Інструкції з ведення ділової документації у ЗОНЗ.
При зміні керівника ЗОНЗ вся ділова документація передається відповідно до Інструкції, про що робиться запис в акті прийому-передачі навчального закладу.
Після закінчення терміну зберігання тих чи інших документів, які не підлягають передачі архівним установам, списуються комісією, яку призначає керівник ЗОНЗ. На списану документацію комісія складає відповідний акт. Списана документація знищується.
II. Навчально-педагогічна документація.

1. Документи планування роботи школи:
перспективне прогнозування розвитку матеріально-технічної бази, кадрового забезпечення та навчально-виховного процесу загальноосвітнього навчального закладу;
річний план роботи ЗОНЗ (строк зберігання – 3 роки);
піврічні розклади уроків (строк зберігання – 3 роки);
навчальні плани і програми (до заміни новими);
плани роботи класних керівників, вихователів, бібліотекарів, методичних об’єднань, гуртків, спортивних секцій (на період визначений педагогічним колективом в довільній формі і узгоджується з заступником директора з навчально-виховної роботи;
поурочний план може бути складений у вигляді конспекту, тез, таблиці тощо.
2. Документи по особовому складу учнів та навчально-педагогічному обліку:
списки дітей 6-18 років та дітей, яким до 1 вересня виповнилось 5 років;
алфавітна книга запису учнів (строк зберігання 50 років);
особова справа учня (5 років після закінчення школи);
класний журнал (5 років);
класні журнали випускних класів (10 років);
журнал факультативних занять (5 років);
журнал ГПД (5 років);
книга обліку й видачі атестатів про повну загальну середню освіту (75 років);
книга обліку й видачі свідоцтв про базову середню освіту (75 років);
книга обліку і видачі Похвальних листів і похвальних грамот (25 років);
книга обліку пропущених і замінених уроків (5 років).
3. Документи по керівництву діяльності педагогічного колективу:
книга наказів з основної діяльності (50 років);
книга наказів з кадрових питань (50 років);
книга обліку педагогічних працівників (50 років);
книга обліку трудових книжок працівників (50 років);
книга протоколів засідання педагогічної ради (25 років);
контрольно-візитаційна книга (10 років);
атестаційні матеріали педагогічних працівників (5 років);
документи про роботу загальношкільного батьківського комітету (5 років);
протоколи загальношкільних батьківських зборів (5 років);
книга записів наслідків внутрішкільного контролю (5 років);
матеріали державної підсумкової атестації учнів (вихованців) випускних класів (письмові роботи, протоколи) (3 роки);
контрольні роботи (1 рік).
4. Документи по діловодству школи:
журнал обліку вхідного і вихідного листування (54 років);
журнал реєстрації телефонограм (3 роки);
інвентарна книга бібліотечного фонду (до ліквідації закладу).
Література:
Інструкція з ведення ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІІ ступенів. Наказ МОіН України № 240 від 23.06.2000.
Інструкція про ведення ділової документації у загальноосвітніх навчально-виховних закладах. Наказ МО України № 286 від 10.10.1994.
Орієнтовна номенклатура справ загальноосвітньої школи. Наказ МО УРСР № 415 від 24.12.1984.
Вопросы школоведения. Под ред. П.В. Зимина, М.И. Кощакова, Н.И. Сецердокова. – М.: Просвещение. – 1974. – ст. 246-264.
М.Л. Портнов. Труд руководителя школы. – М.: Просвещение. – 1984. – ст. 52-57.
Н.А. Шубин. Внутришкольный контроль. – М.: Просвещение. – 1977. – ст. 95-99.
П. Скавронський. Шкільне діловодство як засіб раціонального управління. "Освіта і управління”. - № 3. – 1997.




















Переглядів: 6492 | Додав: РМК | Дата: 17.08.2011 | Коментарі (2)

8 червня 2011   в Чорнухинській ЗОШ відбувся районний семінар на тему «Використання мережевих  технологій  у навчальному процесі: Всеукраїнська освітня мережа    «Щоденник» в якому взяли участь вчителі шкіл нашого  району, що мають доступ до мережі Інтернет.

Метою семінару було донести інформацію про організацію, функції, можливості та перспективи розвитку всеукраїнської електронної інтерактивної освітньої мережі «Щоденник», обговорити організаційно-методичні заходи щодо створення інформаційно-освітнього простору навчального закладу.





За відгуками учасників заходу семінар був змістовним, корисним та цікавим. Цілі поставлені на початку заходу були досягнуті.
Переглядів: 371 | Додав: РМК | Дата: 08.06.2011 | Коментарі (0)

28 квітня  2011 року на базі Чорнухинської  ЗОШ  I-III ступенів імені Г.С.Сковороди  відбувся семінар за темою «Презентація трирівневої моделі профілактики підліткової злочинності. Поширення досвіду впровадження відновних практик у районних центрах Полтавщини».  Семінар проходив за участю 
І.О. Таран, голови  Пирятинської районної громадської організації «Жіночі ініціативи», В.Г.Прокопенка, заступника голови Пирятинської райради,  А.О. Росюк, координатора Шкільних служб порозуміння. На нього були запрошені  практичні психологи шкіл району, заступники директорів із виховної роботи, вчителі.









Переглядів: 340 | Додав: РМК | Дата: 29.04.2011 | Коментарі (0)

15 лютого в приміщенні Чорнухинської ЗОШ для вчителів інформатики нашого району відбувся семінар-тренінг "Робота з електронним курсом "Цифрові технології"".



Результатом його роботи стало отримання сертифікатів про проходження  "Курсу Microsoft із цифрових технологій" та реєстрація його учасників в мережі "Партнерство в навчанні".
Переглядів: 410 | Додав: РМК | Дата: 16.02.2011 | Коментарі (0)

                        Поради батькам


Важлива роль у формуванні особистості дитини, зокрема у розвитку її мовлення, належить сім»ї. Адже перші слова, перші речення дитина вимовляє в колі близьких людей- батька, матері, бабусі, дідуся. Якщо ми любимо свою дитину, бажаємо їй добра та світлої долі, невже байдуже поставимося до труднощів, які згодом спричинюють вади мовлення! Вчасне невиправлення мовленевих вад призводить до порушень і затримки загального розвитку дитини, спрчиняє труднощі у сприйманні та аналізі як навчального матеріалу так і реальних подій. От чому логопед завжди попереджає батьків, намагаючись застерегти їх від легковажного ставлення до проблем мовлення їхньої дитини.

У світі звуків
Наше мовлення складається із звуків. Правильно вимовляти звуки рідної мови дитина має навчитися до школи. Важливим завданням мовленевого розвитку дітей є виховання звукової культури мовлення.
Поняття звукової культури мовлення досить складне і широке, воно містить цілий ряд важливих компонентів: чітку артикуляцію звуків рідної мови, фонетичну і орфоепічну правильність мовлення, правильне мовленеве дихання, силу голосу, темп і тембр мовлення, інтонаційні засоби виразності (наголос, логічні паузи, ритм), фонематичний слух.
У дошкільному віці прстежується неправильна вимова дитиною звуків. Це цілком закономірне явище. Але більшість дітей не може самостійно опанувати правильну звуковимову, отже, потребує допомоги дорослих. Не всі батьки приділяють цьому серйозну увагу. Деякі вважають , що настане час, і дитина сама навчиться говорити. Якщо ж малюк продовжує і за рік- два говорити з помилками, вони дивуються: «Чому ж ти досі не навчився говорити правильно?» Допомогу дітям із серйозними вадами мовлення надають спеціалісти- вчителі-логопеди. Щоб своєчасно виправити звуковимову дітей, батьки мають знати ті вади, які найчастіше зустрічаються в дошкільному віці. Розрізняють такі види неправильної вимови: пропуск звуків, заміна звуків, спотворення звуків.
Чиста і правильна вимова залежить від багатьох чинників.
Значну роль відіграють індивідуальні особливості дитини, стан її психічного розвитку.Недоліки вимови звуків можуть бути зумовлені пошкодженням центрального або периферійного відділів мовленевого апарату внаслідок інфекційних хвороб або вроджених вад. У таких випадках потрібне втручання ще й спеціалістів-лікарів. Послідовна і систематична робота з дитиною над формуванням звуковимови сприятиме своєчасному виправленню мовленевих вад, досягненню на кінець дошкільного віку чіткої вимови усіх звуків рідної мови.

Поради батькам

Не повторюйте за дитиною неправильної вимови звуків.
Розмовляйте з дитиною, правильно вимовляючи слова.
Своєчасно виправляйте неправильну звуковимову дитини.
Якщо мовлення вашої дитини нечітке і незрозуміле для оточення, зверніться до учителя-логопеда.
Вірші, чистомовки, скоромовки стануть надійними помічниками у вихованні правильного і виразного мовлення вашої дитини.

За законами граматики
Оволодіти граматичною будовою мовлення означає навчитися правильно вживати відмінкові закінчення слів, дієслівні форми та їх видозміни, суфікси, префікси,узгоджувати іменники з іншими частинами мови в роді, числі та відмінку, правильно будувати речення, додержуючи відповідного порядку слів у ньому, вживати прийменники, сполучники, будувати складнопідрядні і складносурядні речення.
З раннього віку дитина має засвоїти граматичні значення слів рідної мови, без цього вона не може розуміти мовлення. Щобдитина засвоїла граматично-правильне мовлення- дорослі мають правильно говорити.
Найтиповіші помилки у мовленні дітей такі:
Граматичні помилки словотворення;
Граматичні помилки у словозміні;
Граматичні помилки у дитячому мовленні-це закономірне явище в процессі засвоєння мови, і причинами їх є вплив неправильного мовлення оточення, педагогічна занедбаність мовлення.
Граматичні помилки у мовленні дітей потрібно одразу виправляти.
Поради батькам
Постійно стежте за правильністю мовлення дітей.
Своєчасно виправляйте граматичні помилки.
Не втручайтесь

Переглядів: 733 | Додав: РМК | Дата: 24.01.2011 | Коментарі (0)

« 1 2 ... 18 19 20 21 »